سال نو مسیحی مبارک باد


دیروز یکی از دوستام می گفت :کاش سال نو مسیحی هم ما اونور آبها بودیم چقدر خوش می گذشت .همانطور که داشتم سیب زمینی رو پوست می کندم گفتم نه بابا  هم چین هم  که می گی خوش نمی گذره با نگاهی عاقل اندر سفیه  نگاهم کرد و گفت :وای.. نگو.. مگه میشه خوش نگذره ؟!! بهش گفتم حالا برای بعضی ها ممکنه خوب باشه  ولی برای من و تو فکر نمی کنم خیلی جالب باشه .دوباره با حسرت گفت:وای.... نگو..... اگه اونجا بودیم !!!!!......پرسیدم :اهل drink  هستی ؟گفت وا !!! نه . این چه ربطی داره ؟اگر بدونی اونجا چقدر خوش می گذره .پرسیدم :اهل dance  .چی؟ هستی؟ گفت نه بابا !! گفتم خوب با beach چطوری ؟ موافقی ؟گفت  وا تو که میدونی من همه جا حجاب رو رعایت می کنم ،گیر نده دیگه ... .منظورم مغازه های رنگ وارنگ و شادی و خرید و .......این جور چیزاست دیگه ...خنده ام گرفت گفتم : اهان منظورت shopping است. گفت آره دیگه هی حال آدم و میگیری .

اون رفت و من  دلم گرفت که مردم دنیا  بیشتر با تصویری از  خوشبختی  زندگی می کنند .ولی ناگهان از تلویزیون شنیدم که اگر زنی ابرویش را اصلاح کند و در معرض دید بگذارد جایز است ؟ خنده ام گرفت و از فرط خنده اشک ریختم و شعری دوباره در ذهنم به زمزمه نشست  

خوشبختی وقتی همسایه روبرویی بدبخته  

یه دروغه یه دروغ که همه دارن به همدیگه می گن   ... ..... 

 به راستی این همه خوشی را کجا  می شود پیدا کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نظرات 8 + ارسال نظر
ابراهیم جمعه 10 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:15 ب.ظ http://www.japelgroup.blogsky

وقت بخیر
سال نو تو هم مبارک و خوش
من اینور آبم و اینجا واسه ی ما ایرونیا هیچ خبری نیس
خوشحال میشم بهم سر بزنی

سلام ای دوست خوب حتما میام

حسین شنبه 11 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:06 ق.ظ

نمی دونم با این همه خوشی چیکار بکنم! باید توی بند و بساطم یه گونی پیدا کنم، یه مقدارشو بریزم تو گونی برای روز "مبادا". آخه بد بختی اینه که گونی هم پیدا نمی شه. همه گونی ها رو پر "حرف های نگفته" کردم برای روز "بادا".

گفتنی ها کم نیست
من و تو کم گفتیم !!
سلام
لطف کردی بهم سر زدی حرف های نگفته من را نیز جا کن

قطره شنبه 11 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:41 ق.ظ http://gatreee.blogfa.com

سلام بر شهره ی عزیز


یاد یه اس ام اس افتادم که سه سال پیش یکی از دوستان برام فرستاده بود :


آغاز سال 2008 میلادی ، تولد عیسی مسیح و شروع تعطیلات کریسمس .... به شما هیچ ربطی نداره منتظر تعطیلات نوروزی باشید .....

لبخنددددد

ولی خودم از ته دلم می خوام که شادیها رو مرزبندی نکنیم .
این مال من اون مال تو .... این فرهنگ من اون فرهنگ تو ...
این جشن من ..اون جشن تو ....

کاش یه وحدتی باشه که در اون همه جشن بگیرند ، سلامت وجود خودشون رو و این همه نعمت رو که در دنیا ریخته ولی با مرزبندیهای غیر عادلانه و غیر مدبرانه ، مردم رو ازشون محروم کردند . در هر کجای دنیا به یک شکل و به یک اسم ......

ممنونم .


سلام
نمیدونم اس ام اس رو قبول کنم یا وحدتی رو که من هم طالب آنم ...قطره عزیز شادی خارج من و شما نیست تصویرات عجیب و غریب آدمها از شادی تماشایی ترین چیزی است که من سراغ دارم .من پدر شوهری دارم که در سن ۹۰ سالگی بدون هیچ عارضه دائما در مزرعه است هم باهاش دعوا می کنن که این کارهای سخت رو نکن ولی اون بدون این کار یعنی مرده متحرک .اون کار و شادی اش را ادغام کرده و منتظر شادی در بیرون نیست تا سال نو بشه و شاد بشه اون مثل کودکان از هر مسئله کوچکی به وجد میاد و ووووومرسی که آمدی

علی تابش شنبه 11 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:54 ب.ظ http://malistanne.blogspot.com/

سلام ...
از طریق وبلاگ قطره و نظری که اونجا نوشته بودید اشناشدم.

بانوشته ات کاملا موافقم. سبز باشد

علی تابش شنبه 11 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:53 ب.ظ http://malistanne.blogspot.com/

سلام ... و ممنون از نظراتی زیبایت... اری درست میگید حقیت چنین است...لحظه ها را باید شکار کرد...لحظه های حتی از جنس زمان هم نیست گرچه که زمان یک جنس متفاوت هست یا جنس های زمان باهم فرق دارند. یعنی زمان یک جنس کمی ثابت و مادی نیست، شاید به همین خاطر هست که خداوند در قران میگه "والعصر"...

زمان یک پدیده ای است که به این معنی هرلحظه اش، ثانیه هایش باهم فرق میکنند. شاعری که گفت:
دقایقی ززمانه هنوز در پیش هست که از سراسربگذشته ارزشش بیش هست..

سبز باشد.

کامپیوتر خوبه چون دوستانی می یابی که فقط خودشانند نه لباسشان دوباره سلام

نرگس یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:32 ب.ظ

زمانی به ادمها خوش می گذره که ارامش داشته باشند... وقتی توی ارامش بری شاپینگ..بری دنسینگ...بری ساحل... در غیر اینصورت همه اینها هست و خوشی نیست... امیدوارم اوضاع ایران به زودی زود درست بشه وگرنه برای ما خارج نشین های دور از اینهمه دغدغه هم ارامشی نیست :)

دختر گلم هر جای دنیا که باشی زمانی به آدم خوش می گذره که آزاد باشی از همه جهت چه فکری و چه محیطی اصلا رشد در آزادی است

مجید جمعه 17 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:03 ب.ظ http://motahari.blogfa.com

سلام فکر کنم یکی دوسال پیش یکی دو بار خدمت رسیدم .
خوشحالم که مجدد پیداتون کردم
با شعر سقر منتظر دیدارتون هستم.

سلام حتما میام

مصطفی شنبه 18 دی‌ماه سال 1389 ساعت 04:56 ب.ظ http://ww.birangi.net

واقعاْ ما ذهنیات خودمان از خوشبختی را قاب کرده ایم و زده ایم به دیوار و عمرمان را با زل زدن به این قاب موهوم بیهوده هدر می دهیم.

اما از حق نگذریم اگر حتی اهل Drink و Danceو Beach و غیره هم نباشیم همین که حس کنیم که آزادیم که هر کدام را خواستیم تجربه کنیم ارزشمنده. آزادی و "احساس آن با تمام وجود" به نظرم شیرین تر از خیلی از رفاهیات و سرگرمیها و خوشگذرانی های مجاز و غیرمجازه.

سلام
پاراگراف دوم یعنی آب ببینیم شناگر های قابلی هستیم کاملا درسته زیرا اگر غیر از این بود خداوند عقل برای انسان نمی گذاشت وقتی عقل قطب نما را داشته باشیم جهت های زندگی رو گم نمی کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد