نفهمیدیم کی بد شدیم

گفتم :تو که نداشتی این ماشین چیه خریدی؟

گفت :ای بابا قسطی خریدم

گفتم :دیگه بدتر باید بیشترهم بپردازی.

گفت :درسته ولی یواش یواش میدم متوجه نمی شم

به راستی همین طوره ما هم آرام آرام این قدر بد شدیم !!!!!!!!!!

آیا مافرزندان آدمیم

دنبال خونه اجاره ای هستم و شاهد هزار جور حرف و نگاه ...بنگاه داری می گفت این محله قیمتش بالاست با پو ل شما نمیشه این جا خونه پیدا کنید باید برید فلان محله ....پسرم می گفت من اونجا نمیام دوستام میگن کلاس نداره .......شوهرم میگه اگه کمی صبر داشته باشید و تحمل کنید سال بعد بهتر میشه می تونید برید یک محل بهتر .....دخترم میگه من اونجا نمی یام ......... 

لعنت به این خط کش ها یی که یک مشت آدم بی بته  سود جو درست کردند و در کام مردم ریختند. کی گفته بچه محله پایین  نفهم و دزد و قاچاق چی و غیره است !!!و جالبه که من خودم با دو چشمم دیدم که همه آدم های خوب و دوست داشتنی و فهیم و ادیب ومخترع و دانشمند و مهمتر از همه آدم های لوطی و عاشق از همون محله های شلوغ و پر تراکم بپا خواسته اند و تاریخ نامشان را ثبت  کرده... حرف من  از تفاوت های است که واقعیتی نداره و ما با ذهن خویش ساخته ایم بیایید کمک کنیم که خط کش ها را برداریم همه جا زمین خداست  و آیاهمه مافرزندان آدمیم ؟ 

با من به عمق بیا


به کجا چنین شتابان؟
گون از نسیم پرسید
دل من گرفته زینجا , هوس سفر نداری؟
ز غبار این بیابان؟
همه آرزویم اما.... چه کنم که بسته پایم....
به کجا چنین شتابان؟
به هر آن کجا که باشد بجز این سرا سرایم

سفرت به خیر اما تو و دوستی خدا را
چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی
به شکوفه ها به باران
برسان سلام ما را
 

شفیعی کدکنی  

 

وقتی عزیزی می گفت : قراره ما به کجا برسیم ؟.یاد این شعر افتادم

 تا زمانی که پاهامان به یک مشت ارزش های  واهی چسبیده راه به جایی نمی بریم و   اصلاقرارمون نبود به جایی برسیم هر جا هستیم همانجا بهترین  جا ست زیرا با ید به عمق برویم

بامن  به عمق بیا

تا باقبیله خوبم  آشنا شوی

با من به عمق بیا

من با تو از زمین خدا حرف می زنم

با من به هفت شهر عشق بیا

و کوچه های خونی ایثار را ببین و خوب و صمیم

در این خراب آباد

به فکر رویش باش  

به فکر  ریشه کندن زخم های کهنه این قوم

اگر در ازدهام باشی

حتما صدای اوج را می شنوی

اگر در ازدهام باشی

حتی هوای اوج را خواهی کرد

من با تو حرفهای زیادی دارم